Klasyczna Niedziela Będzin

Estimated read time 4 min read

Czyli wakacyjne spotkania miłośników motoryzacji, nieopodal zamku będzińskiego. Jeśli masz choć trochę paliwa we krwi to trzeba tam czasem być.

Klasyczna Niedziela Będzin 2023 lokalizacja:

Klasyczna Niedziela odbywa się w każdą pierwszą niedzielę miesiąca od czerwca do końca wakacji.

Jak było na KN w niedzielę 04 czerwca 2023 pokazuję na poniższych zdjęciach. Nie ma tu wszystkich pojazdów. Nie ma nawet połowy. Są tylko te, które mi się podobały. I jeden, który nie podobał, ale trzeba było i tak zdjęcie wrzucić. Poukładane kolorami.

Fiat 124 Spider

Fiat 124 to kabriolet produkowany był przez włoski koncern motoryzacyjny w latach 1966–1982, a następnie przez Pininfarinę w latach 1983–1985. Na tym pięknie leży brązowy kolor!

Klasyczna Niedziela Będzin

BMW Neue Klasse 2000C/CS

Luksusowe coupe z nadwoziem zaprojektowanym przez Karmanna, dostępne było w dwóch wersjach silnikowych: 2000C z pojedynczym gaźnikiem – moc maksymalna 100 KM (74 kW) oraz 2000CS z podwójnym gaźnikiem – moc maksymalna 120 KM (88 kW). Wersja C dostępna była zarówno z manualną jak i automatyczną (przekładnia 3-biegowa) skrzynią biegów, CS wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

Ford Crown Victoria

Przedstawiciel tzw. full-size-cars, ma długość 5,36m. Produkowany od początku lat osiemdziesiątych do 1988 w takiej wersji. Był bardzo lubiany w Stanach. Zagrał w wielu filmach – zerknij – tu

Maluch. Pomodzony.

126p ze znaczkiem Polski Fiat, chromowanym zderzakiem z kłami, kierunkami od Eleganta, felgami alu, lusterkami od nie wiem czego i z ruską zabawką na dachu. Może się podobać. Lub nie.

Citroen 2CV

Ponad 40 lat produkcji! 3,8 miliona wyprodukowanych egzemplarzy. Auto było maksymalnie uproszczone by obniżyć cenę i ułatwić eksploatację.

Corvette C3

Ależ to jest klasyk! Coupe zaprezentowane w 1967 roku. Podstawę napędu stanowił silnik V8 o mocy 350KM. Montowane silniki miały pojemności: 5,0; 5,4; 5,7; 7,0; 7,4litra.

Mini Cooper

Ten tu stylizowany chyba na zwycięzce Rajdu Monte Carlo z 1965 roku. Czyli Mini Cooper S 1964.

FSO Syrena

Kurołapka – bo drzwi otwierane „pod prąd”. W świetnie pasującym kolorze. Tylne światła modzone ale dobrze wyglądają.

FSO Warszawa M20-57 (200)

Produkowana w latach 1957-1960.

Chevrolet Impala Coupe

Lincoln TownCar II

Druga generacja debiutowała w 1989 roku. Charakterystyczny element to duże przednie reflektory obejmujące pas przedni i zachodzące na błotniki. Oferowany był w wersji standard i w longu. Ten tu to model po liftingu, który miał miejsce w 1995 roku.

Wartburg 353W

W roku 1975 wprowadzono wersję 353W, która zawierała szereg udoskonaleń: nową zaokrągloną tablicę rozdzielczą i łamaną kolumnę kierownicy, pasy bezpieczeństwa na fotelach przednich i uchwyty dla pasów na tylnej kanapie, dwuobwodowy układ hamulcowy z lepszymi hamulcami na przedniej osi oraz ulepszonym korektorem siły hamowania na osi tylnej, wzmocnione zamki drzwi, a także prądnicę prądu zmiennego. Ten na zdjęciach całkowicie odrestaurowany przez właściciela. Włącznie z kompletnym remontem silnika. Ma przejechane 1000km od remontu.

Chevrolet Van G20 Explorer

To trzecia generacja Vana. Jego bliźniak to GMC Vandura. Tu polift od 1992. Charakterystyczny pas przedni z podłużnymi, dwupoziomowymi reflektorami rozdzielonymi chromowaną poprzeczką, a także zmodyfikowana atrapa chłodnicy

Ford Bronco czwartej generacji

Ford Mustang fastback pierwszej generacji.

Ford Crown Victoria Police Interceptor

Chevrolet Caprice

Lincoln Continental Mark IV

To druga generacja Lincoln Continental. Charakterystyczne są duże, prostokątne reflektory montowane w obrotowych kloszach. Drugim charakterystycznym elementem jest wytłoczenie klapy bagażnika skrywające koło zapasowe. Silnik to 7,5 litrowa V8. Gaźnikowy o mocy 211KM i momencie obrotowym 458Nm. Produkowany w latach 1972-1977. Świetnie na nim leży ten błękitny kolor i taki sam środek.

Mnie się podobało.

A Tobie?

You May Also Like

More From Author