chińskie opony całoroczne Goodride – czy warto?

Estimated read time 5 min read

No tak. Głupek – pomyślicie. Albo ryzykant.

Przejechałem 24kkm na chińskich oponach całorocznych Goodride Z401.



Rzeczywista opinia o oponach całorocznych Z-401 Goodride

Dla kogo są opony całoroczne? Moja subiektywna odpowiedź na to pytanie na samym dole.

Teraz – od początku.
Przechodzimy do rzeczywistej opinii napisanej na podstawie ponad 24 tysięcy kilometrów pokonanych w roku 2020 i 2021 na oponach Goodride Z-401.

Opony kupiłem na początku 2020 roku. Trochę dlatego, że jestem gadżeciarzem – czasem lubię na własnej skórze przetestować jakąś teorię – o „chińczykach” pisze się cuda, które może wiele lat temu coś wspólnego z prawdą miały.
Zaraz po zakupie (uwagę zwraca), marzec 2020:

Cena – za nowe opony Goodride Z401 dałem połowę ceny opon z segmentu premium.

Bok opony Goodride Z401 wygląda zadziwiająco dobrze. Może się podobać. Projekt graficzny jest całkowicie poprawny, spójny, po prostu ładny. Ktoś inny jeszcze zwraca na takie rzeczy uwagę, oprócz mnie? 😉

Rodzaj bieżnika opony całorocznej Goodride Z401 – to kierunkowa opona – czyli rzeźba bieżnika układa się w charakterystyczną tzw. jodełkę. Czyli kształt podobny do litery V. Ma sporą ilość lameli – ale nie taką jak opona zimowa. Wygląda nowocześnie. Taki bieżnik opon Z401 zapewnia bardzo dobre odprowadzanie wody spod czoła opony. Błota pośniegowego też.

Jest marzec.

Temperatury od 10-20 stopni na plusie. Pierwsze wrażenia z użytkowania. Dla precyzji – z auta zdjęte zostały w połowie zużyte opony premium. Zachowanie na suchym przy temperaturze jak wcześniej wymieniona – całkowicie poprawne, opony dobrze trzymają się drogi (dobrze, ale mam świadomość, że to jest opona klasy ekonomicznej). Opona Goodride Z401 zachowanie na suchej nawierzchni wiosną: 10/10. W kwietniu zaczęło padać. Raczej więcej deszczu niż mniej – no i jak się zachowywały chińskie opony Goodride na mokrej nawierzchni? Powiem tak – te poprzednie opony zużyte w połowie (miały 3,8mm wysokości bieżnika po ściągnięciu) zachowywały się gorzej (wyraźnie) od opon Z401. Nie jest to oczywiście poziom opony deszczowej z segmentu premium – ale jest bezpiecznie i przewidywalnie (o – bardzo pasuje tak do auta z segmentu C i mocy silnika do 130KM i temperamentu kierowcy określonego jako 35+ +nie-głupi). Daję 9+/10.

Sierpień

~30 stopni, wyjazd przez cały kraj na drugą jego stronę. Duża część autostradami.

Jak sobie radzą Goodride Z401 z autostradowymi prędkościami?

Ano tak. Opony nie są nadmiernie hałaśliwe. Jazda na wprost bez żadnego dyskomfortu przy prędkości maksymalnej dopuszczalnej w naszym kraju. Hamowanie intensywne z wysokiej prędkości, przy gorącym asfalcie – dałbym 7/10. Taka sama ocena na gorącym szybkim zakręcie (nadal prędkości autostradowe i 30 stopni i opony całoroczne Goodride Z401). Jest poprawnie, ale nie jest to poziom opony letniej z segmentu premium. Czuć, że oponie jest trudno poradzić sobie z takimi dużymi siłami działającymi na nią. Podobne wrażenie miałem jednak w wypadku i innych opon całorocznych – i mam przeczucie graniczące z pewnością, że to wynik konstrukcji bieżnika opon całorocznych. Klocki bieżnika są ponacinane na barkach (no bo wiadomo – własności jezdne w zimie, ilość krawędzi natarcia zwiększająca siłę uciągu) a to właśnie powoduje mniejszą ich stabilność przy dużym obciążeniu.

Jesień.

Listopad – temperatura czasem w okolicy zera lub lekko poniżej. Daję 9/10. Opony Z401 są przewidywalne i całkiem bezpieczne. Nie wykazują złych manier ani na suchej, zimnej nawierzchni, ani na mokrym asfalcie.

Przychodzi zima 2020/2021 i co?

Jest śnieżnie. Po raz pierwszy od lat naprawdę śnieżnie. A ja kupiłem opony całoroczne. Chińskie opony całoroczne marki Goodride. No i? Pierwsze dni z opadami śniegu – ostrożnie (ale nie aż tak jak większość Uczestników, którzy nagle zwolnili w mieście z 80 do 25kmh). Ostrożnie nie dlatego, że było bardzo niebezpiecznie. Ostrożnie bo nie znałem od tej strony opon Z401. Z każdym dniem coraz pewniej. Oczywiście do uczciwej granicy. Nadal miałem świadomość, że to całoroczne. I nie z segmentu premium. Było naprawdę przyzwoicie. Nie zdarzyła się sytuacja w której miałbym kłopoty (choć to pewnie też zasługa rozumu, nie tylko chińskich opon całorocznych). Nie odstawałem też od Innych Uczestników Ruchu (nie byłem „zawalidrogą”). Za każdym razem pod górkę ruszyłem, z górki zahamowałem, a zakręt przejechałem asfaltem a nie poboczem.

Dla kogo są wogóle takie opony? W sensie – całoroczne. W sensie – chińskie opony całoroczne. Otóż – opony całoroczne klasy ekonomicznej (do której należy Goodride) nie są dla wszystkich Kierowców i ich pojazdów. Zdziwiony? Są złe? Wcale nie!
Dlaczego napisałeś, że nie dla wszystkich?

Podsumowanie.

Na oponach Goodride Z401 całorocznych można bezpiecznie jeździć wiosną, latem, jesienią i zimą.

Dla kogo więc takie opony będą dobrym wyborem?


Opony całoroczne Goodride Z401 to dobry wybór dla kierowcy i pojazdu:
auto klasy A (Panda, Citigo itp.), B (Fiesta, Fabia) lub C (Megane, Octavia)
silnik do mocy 130KM
styl jazdy dorosły, stateczny (bez szaleństw i robienia ronda boczurem)
najlepiej fotelik na tylnym siedzeniu (też studzi zapędy do szybkiej jazdy)

zamieszkały w aglomeracji lub okolicy lub im dalej na północ Polski tym lepiej.


Opinia o Z401 po 60 tysiącach kilometrów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like

More From Author

3Comments

Add yours
  1. 1
    Włodek

    Mam SUV, założyłem najnowsze, całoroczne Goodride 17″. Nie spodziewam się rewelacji, nie na to liczę. Spodziewam się, w miarę bezpiecznej jazdy. Jestem z czasów, kiedy opony zimowe były czymś nieznanym. Jeździło się na czymś co miało jakikolwiek bieżnik. Przeżyłem te czasy bez wypadku czy stłuczki. Dlatego opony całoroczne Goodride są dla mnie optymalnym wyborem. Cena – rewelacyjna. O bezpieczeństwo muszą zadbać OPONY! (Mózgowe).

  2. 3
    Piotr z Łodzi

    Właśnie kupiłem do Octavii, 36 lat, fotelik jest, wcześniej też jeździłem na całorocznych (Kleber Quadraxer 2) więc wg opisu opony w sam raz dla mnie 😉 wkrótce się przekonamy czy w praktyce również 🙂

+ Leave a Comment