Fiesta MK7 1,0 ecoBoost 2014 opinia po 3 latach użytkowania

Estimated read time 6 min read

Tym razem kolejna recenzja długodystansowa. Fiestę kupiliśmy jako drugie auto w rodzinie. W roku 2020. To wersja Trend z silnikiem benzynowym o mocy 100KM i pojemności 1,0l. 3 cylindrowa. Zgodna z duchem downsizingu, którego tak bardzo się niektórzy boją. Jeździ u nas do teraz.

Ford Fiesta MK7 FL1
Ford Fiesta MK7 FL1

Słowem wstępu

W 2020 szukaliśmy auta z segmentu B, taniego w zakupie, w miarę młodego, na potrzeby niewielkich tras wokół komina. Elunia ma do pracy 2km, do szkoły podwozi dzieci 1km, warunki ewidentnie nie pod diesla – stąd w kręgu zainteresowań tylko benzynowy silnik. Auto miało więc służyć jako szary (biały) dupkowóz od punktu A do punktu B i nie dawać wielu emocji oprócz tego, że miało się podobać.

Wrażenia ogólne

Atrakcyjny wygląd, auto naprawdę może się podobać. Z tej samej strony bardzo dobrze zestrojone zawieszenie. Autem jeździ się bardzo przyjemnie. Uturbiony silnik o mocy 100KM w zupełności wystarcza. Nie jest zawalidrogą. W środku miejsca wystarczająco dla rodziny 2+2 do codziennej jazdy. Na wakacje brakło by bagażnika. Tylna kanapa dla trójki dorosłych też byłaby już niewygodna. W podstawowej wersji wyposażenia Trend materiały wykończeniowe średnich walorów dotykowych – większość plastików jest twardych – ale za to odporne na zużycie eksploatacyjne.

Dane techniczne

Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2012-2017

  • Produkowany: od 2012 do 2017 roku
  • Pojemność silnika: 999cm3
  • Typ silnika: benzynowy, turbo
  • Moc silnika: 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 1400-4500 obr/min.
  • Układ silnika: z przodu, poprzecznie, DOHC
  • Liczba cylindrów: 3
  • Układ cylindrów: rzędowy
  • Liczba zaworów: 12
  • Stopień sprężania: 10.0:1

Wymiary bagażnika

  • 292 litry – rozłożone siedzenia
  • 1093 litry – złożone siedzenia

Wymiary zewnętrzne:

  • długość: 4066mm
  • szerokość: 1766mm
  • wysokość: 1473mm
  • rozstaw osi: 2489mm
Fiesta MK7
Fiesta MK7
Fiesta MK7
Fiesta MK7
Fiesta MK7
Fiesta MK7

Silnik 1,0 eco boost

To przykład nowoczesnych silników. Montowany w wielu modelach w różnych wersjach mocy. Od Forda Ka, przez Fiestę, Focusa do Mondeo. Dzięki małej turbosprężarce o niewielkiej bezwładności w zasadzie nie istnieją opóźnienia w reakcji na gaz, a silnik zabiera się do pracy od niskich obrotów, równomiernie oddając moc aż do końca skali obrotomierza. Przy okazji brzmi nieco warcząco, zadziornie ale nie brzydko jak na trzycylindrowca. Jest słyszalny wyraźnie podczas ostrego przyspieszania ale nie jest natarczywy. W aucie podczas spokojnej jazdy miejskiej ledwie słyszalny, podczas jazdy z prędkościami podmiejskimi również nie trzeba podnosić głosu. Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi szumy powietrza robią się wyraźne. Rozrząd silnika 1.0 EcoBoost jest napędzany paskiem. Pracuje pod szczelną obudową i jest smarowany olejem silnikowym, co zwiększyło jego żywotność (krótkim paskiem zębatym napędzana jest również pompa oleju). Producent zaleca wymianę paska rozrządu w silniku 1.0 EcoBoost co 240 tys. kilometrów lub 10 lat. Zrobić taką wymianę należy jednak znacznie wcześniej. My zrobiliśmy przy 180 tys. kilometrów a już były widoczne fragmenty łuszczącego się paska w oleju. To bardzo niebezpieczne. Może przytkać smok olejowy co będzie miało bezpośredni wpływ na smarowanie jednostki. W internetach czytałem, że silnik ten przysparza problemów z układem chłodzenia. W niektórych autach wykrywano nieszczelności pompy i kanałów wodnych. Przedmiotem akcji serwisowej był podatny na pękanie przewód między zbiorniczkiem wyrównawczym i turbosprężarką. W zależności od sytuacji i czasu reakcji ze strony kierowcy, nieszczelność mogła zakończyć się wypaleniem uszczelki pod głowicą, a nawet odkształceniami głowicy i cylindrów. W silnikach produkowanych od jesieni 2013 r. dokonano poprawek w układzie chłodzenia. Nam nic takiego się nie stało (no, ale silnik już po poprawkach – produkcja naszej Fieściny to 2014r.)

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów jest zestopniowana w przemyślany sposób. Moment obrotowy występuje w zakresie obrotów 1400-4300, jazda Fiestą jest bardzo elastyczna. Absolutnie nie ma sensu kręcenie silnika powyżej 3500 obrotów, po zmianie biegu na wyższy mocy jest wystarczająco dużo na kolejnym przełożeniu.

Układ kierowniczy i precyzja prowadzenia

Zawieszenie jest świetnie zestrojone. Nie jest kanapowcem, jest przyjemnie sprężyste i nie boi się zakrętów. Lubi zakręty! Fiesta oferuje dobrą przyczepność i świetną precyzję. Czuć w niej nawet odrobinkę ducha sportowego zestrojenia.

Wnętrze

Jest przestronne. Idealne dla singli, pary, lub małej rodziny. Lub jako drugi samochód w rodzinie. W wersji podstawowej materiały są twarde, ale odporne na zużycie. W aucie też nic nie trzeszczy. Projekt deski rozdzielczej jest atrakcyjny, zestaw wskaźników również.

Wnętrze Fiesta MK7 1FL
Wnętrze Fiesta MK7 1FL
Wskaźniki Fiesta MK7

Fiesta MK7 1,0ecoboost spalanie

Fiesta jest z nami 3 lata. Jeździ na wszystkie możliwe sposoby a to pozwala na rzetelną opinię na temat spalania.

Miasto: 5,6-6,3l/100km

Eco do 110km/h: 4,5-4,9l/100km

Autostrada 140km/h: 6,5-7l/100km

Spalanie 1,0ecoboost Fiesta

Fiesta 1,0 ecoboost ile wytrzyma?

Nasza Fiesta ma ponad 210 tysięcy kilometrów. Ostatnie 3 lata serwisowana jest jak Bóg Motoryzacji przykazał. Nic w niej nie zawiodło. Zespół napędowy jest suchy w całości. Turbo nie generuje nieprawidłowych dźwięków. Błędów nie ma. Oleju po takim przebiegu pomiędzy wymianami nie zużywa. Odpala bez kłopotu w lecie i w zimie. Olej wymieniamy co 10 tysięcy kilometrów.

Jak serwisować auto, żeby się nie psuło?

Przede wszystkim – wykonuj czynności serwisowe zgodnie z książką serwisową. Nie tylko wymiana oleju i filtrów. Nie pomijaj czynności zwanych „przegląd A” czy „przegląd B”. Elementy się zużywają, a ich wymiana przed tym jak odmówią posłuszeństwa całkowicie, a są zużyte jest dobrą manierą. To na takim przeglądzie przy okazji przeglądu olejowego mechanik jest w stanie zauważyć odpowiednio wcześnie element wymagający interwencji. Nie ignoruj tego. Nie stosuj też longlifeowego cyklu serwisowania. To samo zło dla silnika. Olej wymieniamy co 10 max co 15 tysięcy kilometrów. Nie januszuj i nie kupuj najtańszych zamienników.

Nasze auto serwisowane jest w warsztacie samochodowym w Katowicach – mającym autoryzację BOSCH CAR SERVICE.

Wymiana rozrządu Fiesta MK7 1,0 ecoboost koszty

Koszt wymiany jest stosunkowo wysoki. Poniżej paragon za duży serwis razem z wymianą rozrządu w Fiesta MK7

Serwis z wymianą rozrządu Fiesta MK7 1,0ecoboost
Duży serwis z wymianą rozrządu Fiesta MK7 1,0ecoboost
Serwis z wymianą rozrządu Fiesta MK7 1,0ecoboost
Serwis z wymianą rozrządu Fiesta MK7 1,0ecoboost

Pamiętaj. Jak dbasz tak masz. Serwisuj auto dobrze.

Dobry serwis samochodowy w Katowicach?

BOMA BOSCH CAR SERVICE Krakowska 162 40-393 Katowice. To fachowcy.

You May Also Like

More From Author

2Comments

Add yours
  1. 1
    Rafczi

    Dzień dobry
    Przymierzamy się do zakupu focusa z 2013 i szperając co nieco odnośnie 1.0 ecoboost oraz ewentualnych kosztów serwisu, wpadłem na Pana blog 😉 bardzo przyjemnie opisana w 2021 kwestia Fiesty, silnika oraz co najważniejsze wymiary rozrządu. Jak na dzisiaj wyglada ta kwestia Fiesty, śmiga jeszcze? jest dalej w rękach? 🙂

+ Leave a Comment