oświetlenie główne pojazdu wykonane w technologii LED? Dobrej jakości retrofit? Nie oślepiający innych użytkowników? Odpowiedzią na tak na wszystkie pytania powyżej są LED Ultinon Pro3021.
Mają wady? Tak. Choć to nie do tyle ich wada, co wada naszego prawa (póki co). Lamp tych nie wolno używać na drogach publicznych. I ogólnie takich – tj. retrofitów LED. Nie można wg przepisów. W innych krajach UE* można, ale u nas jeszcze nie.
*Można np. w Niemczech, Austrii, Chorwacji i Francji.
Patrząc na taki LED H7 od góry licząc znajdują się:
Żarnik – z zintegrowanym sterownikiem i magistralą CANbus.
Pierścień centrujący – pierścień centrujący (można go zdjąć, do montażu adaptera to konieczność) zapewnia precyzyjną i łatwą instalację retrofita.
Chłodzenie – technologie chłodzenia AirBoost i AirCool zapewniają stałą wydajność i dłuższy okres eksploatacji. Chłodzenie w tej wersji jest aktywne – ma wentylator na końcu radiatora.
To czy znajdziesz zamiennik żarówki do swojego pojazdu sprawdź pod linkiem (dotyczy PHILIPS):
Lista kompatybilności z pojazdami
Opakowanie klasyczne. Niezbyt twarde kartonowe pudełko. Dodatkową uwagę muszą zwracać Sprzedający na zabezpieczenie. U mnie pudło wyglądało tak…
Jednak środek – bez uszkodzeń.
Zalety „żarówek” LED H7
Zamienniki żarówki – LED retrofit mają wiele zalet:
Pierwsza to zmiana do najnowszej technologii za przystępną cenę – bez konieczności wymiany całego reflektora lub zakupu nowego samochodu z kompletnym zestawem lamp LED,
Drugi to dłuższy cykl życia – taki LED H7 ma około pięciokrotnie dłuższą żywotność od zwykłego halogena,
Trzeci to barwa światła – jasne, białe światło. Samochód wyposażony w stylowe, białe oświetlenie wygląda lepiej,
Czwarta – to większa widoczność, a tym samym większe bezpieczeństwo.
Piąta – mniejsze zużycie prądu. LED H7 to około 20W pobieranej energii.
Wada retrofit LED H7
Brak homologacji drogowej. Legalnie na nich się jeździć nie da.
Montaż zestawu LED H7
LED H7 Ultinon Pro3021 6000K mieszczą się w fabrycznych otworach i pasują bez przeróbek jakiegokolwiek elementu reflektora w Magane IV. To bardzo ważne!
Montaż jest prosty. Bardzo podobny do wymiany standardowej żarówki. Szczególną uwagę należy jedynie zwrócić na to, że niemal każdy model samochodu wyposażony jest w inny typ gniazda, w którym są mocowane żarówki halogenowe. W przypadku wymiany żarówek halogenowych na retrofit LED do zamocowania LED wewnątrz reflektora konieczny może być pierścień łączący.
Philips LED retrofit są wyposażone w pierścień łączący typu A. To wystarcza w przypadku większości modeli samochodowych. Jednak w niektórych modelach samochodów potrzebny jest specjalny pierścień łączący. Aby dowiedzieć się, czy samochód wymaga specjalnego pierścienia łączącego, zapoznaj się z listą zgodności producenta dostępną na stronie do której linka podałem wyżej. U mnie w przypadku Renault konieczny był pierścień łączący typ I.
LED H7 Ultinon Pro3021 6000K wymagają właściwej biegunowości – przed zamontowaniem całości sprawdź czy świeci, jeśli nie, podłącz odwrotnie wtyk.
LED H7 jak to świeci?
LED H7 Ultinon Pro3021 na Renault Megane IV
A tak z zewnątrz. Barwa praktycznie identyczna z pozostałymi LEDami w reflektorach.
No i jak to świeci?
Ano znacznie lepiej od standardowych żarówek H7. Linia odcięcia na tym samym poziomie co w zwykłych H7. Efektu migotania brak. Zakłóceń w radioodbiorniku brak.
Pozostaje tylko czekać na zmiany w prawie.