Różnice pomiędzy podstawową wersją wyposażenia a wypasioną – multimedia w Megane IV

Estimated read time 4 min read

Renault Megane IV – wersja Life i wersja Intense.

Pojazdy pomiędzy wersją podstawową, a taką z topu cennika różnią się bardzo wyraźnie.
Poniżej przykład na podstawie dwóch Meganek IV. Tutaj tylko systemy multimedialne i panel wskaźników. Różnic jest jednak dużo więcej.

Radio i wyświetlacz, sterowanie klimatyzacją w wersji Life Renault Megane IV
Zestaw zegarów Renault Megane IV podstawowa
Ekran multimediów, radio, sterowanie klimatyzacją Renault Megane IV Intense
Zestaw zegarów Renault Megane IV Intense

Inne samochody, prawda?


Renault Megane IV (2016–2019) – przegląd wersji wyposażeniowych popularnego kompaktu

Renault Megane IV, zaprezentowane oficjalnie w 2015 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, zadebiutowało na rynku w 2016 roku jako czwarta generacja popularnego kompaktu francuskiej marki. Model ten wprowadził świeże spojrzenie na design, technologię i komfort jazdy, a producent oferował go w różnych wersjach wyposażeniowych, które odpowiadały potrzebom zarówno oszczędnych kierowców, jak i tych bardziej wymagających. Przyjrzyjmy się bliżej wersjom dostępnym na rynku w latach 2016–2019.


1. Life – baza z nutą nowoczesności

Podstawowa wersja Life oferowała już przyzwoite wyposażenie, choć była skierowana głównie do klientów flotowych i osób szukających taniego, nowego auta. W standardzie znajdowały się m.in.:

  • manualna klimatyzacja,
  • centralny zamek,
  • elektrycznie sterowane przednie szyby,
  • radio z Bluetooth,
  • ograniczona liczba systemów wspomagających jazdę.

Wersja ta miała najczęściej stalowe felgi z kołpakami i skromne wykończenie wnętrza.


2. Zen – złoty środek

Zen to jedna z najpopularniejszych wersji wśród klientów indywidualnych. Oferowała znacznie bogatsze wyposażenie niż Life, a jednocześnie zachowywała rozsądną cenę. Wersja ta zawierała m.in.:

  • automatyczną klimatyzację dwustrefową,
  • tempomat i ogranicznik prędkości,
  • lepszy system multimedialny z ekranem dotykowym,
  • aluminiowe felgi,
  • system wspomagania ruszania pod górę,
  • czujniki parkowania z tyłu (w niektórych rocznikach).

Zen to opcja idealna dla osób ceniących komfort codziennego użytkowania bez przesadnego przepłacania.


3. Intens – nowoczesna technologia i styl

Wersja Intens celowała w klientów oczekujących więcej niż standard. To tu pojawiały się pierwsze elementy klasy premium, jak:

  • większy ekran multimedialny (do 8,7 cala w pionie – inspirowany modelem Espace),
  • nastrojowe podświetlenie wnętrza (oświetlenie ambientowe),
  • lepsze wykończenie wnętrza (np. tapicerka materiałowa z elementami skóry),
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania,
  • czujniki parkowania przód i tył, czasem z kamerą cofania,
  • światła LED Pure Vision,
  • lepsze audio

Wersja Intens to także bogatsze opcje personalizacji.


4. GT-Line – sportowy wygląd bez sportowego silnika

Dla tych, którzy chcieli wyglądać szybciej, niż rzeczywiście jeździli – GT-Line był strzałem w dziesiątkę. Oparta na wersji Intens, oferowała dodatkowe sportowe akcenty:

  • bardziej agresywny zderzak,
  • sportowe fotele,
  • niebieskie przeszycia tapicerki,
  • aluminiowe akcenty we wnętrzu,
  • obniżone zawieszenie (w niektórych wariantach).

Pod maską jednak najczęściej pracowały te same silniki co w wersjach niższych – benzynowe TCe 130 lub diesle dCi 110/130.


5. GT – sportowa jazda na poważnie

Prawdziwa sportowa wersja – Megane GT – to gratka dla miłośników dynamicznej jazdy. Stworzona przez Renault Sport, oferowała m.in.:

  • silnik 1.6 TCe o mocy 205 KM,
  • 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową EDC,
  • system 4Control,
  • usztywnione zawieszenie i sportowy tryb jazdy,
  • fotele kubełkowe z opcjonalną tapicerką Alcantara,
  • unikalny zestaw aerodynamiczny.

To propozycja, która łączyła codzienną funkcjonalność z prawdziwymi sportowymi emocjami.


Limited – edycja specjalna z dobrym stosunkiem ceny do wyposażenia

Wersja Limited była odpowiedzią Renault na rosnące oczekiwania klientów szukających czegoś więcej niż wersja Zen, ale bez dopłacania do topowych odmian. Bazowała właśnie na wersji Zen, ale wprowadzała dodatkowe elementy stylistyczne i funkcjonalne w atrakcyjnej cenie. Wśród jej wyróżników znajdowały się:

  • 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe w dedykowanym wzorze,
  • tapicerka z kontrastowymi przeszyciami,
  • specjalne emblematy „Limited”,
  • przyciemniane szyby tylne,
  • czujniki parkowania przód i tył,
  • system multimedialny R-Link 2 z ekranem dotykowym (7 cali),
  • kamera cofania (w zależności od rocznika i rynku).

W niektórych przypadkach wersja Limited mogła być wzbogacona o system bezkluczykowego dostępu oraz elektrycznie składane lusterka, co czyniło ją naprawdę ciekawą alternatywą wobec wersji Intens.

Podsumowanie

Renault Megane IV z lat 2016–2019 to samochód, który potrafił dostosować się do szerokiego grona odbiorców. Od podstawowej wersji Life dla flot, przez dobrze wyważony Zen, aż po sportowego GT – każda z nich miała swoje atuty. Na rynku wtórnym to obecnie jeden z ciekawszych wyborów w klasie kompaktowej, oferujący dobry stosunek ceny do jakości i nowoczesne wyposażenie, które jeszcze kilka lat wcześniej było zarezerwowane dla samochodów z wyższej półki.

You May Also Like

More From Author