Nasze Renault Megane to wersja z 2017 roku. Z silnikiem diesla 1,5dCi 110KM. Wersja wyposażenia Intense z dodatkami w postaci dużego ekranu i pakietu look obejmującego trochę chromu tu i tam, oraz przyciemnione szyby tylne. Ja jestem facetem lekko po 40tce. Lubię jeździć samochodem, bardzo, lubię podróże, piwo kraftowe, dobre jedzenie, motoryzację, kocham moją Żonę i Dzieci, no i Megankę. To było pięknych 5 lat.

Renault Megane IV Grandtour Intense – gdy zaczynasz kupować rozumem a nie tylko sercem.
W segmencie kompaktowych kombi Renault Megane IV Grandtour to model, który przyciąga uwagę nie tylko wyglądem, ale także dobrze przemyślanym wnętrzem i komfortem jazdy. Ta tutaj to Intense, czyli jedna z wyższych opcji wyposażeniowych, która ma większość rzeczy potrzebnych normalsowi w aucie. To wersja dla ludzi, którzy nie muszą mieć wszystkich wodotrysków, a potrzebują samochodu za rozsądne pieniądze z wyposażeniem, które się przydaje a dodatkowo lubią drobinkę luksusu (w tym segmencie).





Megane IV jest lubiane i popularne
Megane IV Grandtour już na pierwszy rzut oka wyróżnia się dynamiczną sylwetką, ostrymi liniami i eleganckimi detalami. Smukły przód z charakterystycznym światłem LED w kształcie litery „C” (w Megane były w zależności od wersji wyposażenia montowane 3 rodzaje reflektorów przednich, te biedniejsze mają inne wypełnienie klosza – nie ma pasków świetlnych w kształcie litery C), chromowane akcenty, a także przyciemniane szyby tylne i relingi dachowe nadają mu naprawdę ładnego, ale zarazem dojrzałego wyglądu. Auto świetnie prezentuje się w klasycznym czarnym lakierze. Nawet w roku 2025 wygląda dobrze. Osobiście podoba mi się bardziej od nowego Focusa 2024.5. Na poniższych dwóch fotkach Megane i Focus. No i nowy właściciel Megane. Maniuś. Bardzo Go pozdrawiam.


Wyposażenie naszej wersji Intense
- Ambientowe oświetlenie wnętrza (Multi Sense). Świetna sprawa. W 2017 jeszcze wcale nie taka oczywista. Kilka kolorów do wyboru. Nastrojowe oświetlenie na przodzie i tyle pojazdu.
- Tapicerka welurowo-„skórzana”. Sztuczna skóra, ale całkiem przyzwoitej jakości, o dobrej odporności na zmęczenie. Cała tapicerka i wnętrze jest odporne. Po 190kkm bardzo niewielkie lub żadne ślady zużycia.
- Światła do jazdy dziennej LED Edge Lights + tył full LED
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Sterowana fizycznymi pokrętłami i ekranem multimedialnym.
- Karta Renault Handsfree. Nie ma klasycznego kluczyka, a zamki odryglowują się po zbliżeniu się z kartą do auta (Można tą funkcję wyłączyć z menu. Ja bardzo ją lubiałem). Żeby uruchomić silnik (lub go zatrzymać) też wystarczy tylko wcisnąć przycisk – karta może sobie spokojnie leżeć w kieszeni, czy w damskiej torebce.
- System multimedialny R-Link 2 z ekranem 8,7 cala oraz mapą Europy w wersji rozszerzonej. Były mniejsze, sześciocalowe wyświetlacze kolorowe i podstawowe monochromatyczne radio.
- Wirtualne zegary z możliwością personalizacji. Wygodne. Dobrze wyglądają.
- Konsola środkowa z nawiewem na tylne miejsca, podłokietnikiem i schowkiem.
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Komputer pokładowy
- Czujnik deszczu i świateł
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane i składane elektrycznie
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Felgi aluminiowe 17″
- Bagażnik z dwupoziomową podłogą i seperatorem
- Przyciemniane szyby tylne
- Światła przeciwmgielne
- System wspomagający nagłe hamowanie (AFU)
- Chromowana końcówka układu wydechowego
- Fotel kierowcy z manualną regulacją wysokości oraz podparcia lędźwiowego
- Fotel pasażera składany. Składa się w przód. I tworzy płaską powierzchnię o regularnych kształtach po złożeniu oparcia kanapy. Świetna sprawa dla długich przedmiotów.
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
- Tylna kanapa składana w układzie 1/3 – 2/3
- Skórzana kierownica
- Chromowane relingi dachowe
- Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia z chromowaną wstawką i oświetleniem podłoża
- Kolumna kierownicy z mechaniczną regulacją położenia w dwóch płaszczyznach
- Lakier czarna perła
- Lusterka w kolorze nadwozia
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Nakładki na progi drzwi przednich
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
- System kontroli ciśnienia w oponach
- System wspomagania parkowania tyłem
- Uchwyty ISOFIX na tylnych siedzeniach i siedzeniu pasażera
- Regulowane na wysokość zagłówki przednie i tylne
- Zamek centralny z pilotem

Przemyślane wnętrze
Wnętrze wersji Intense to kombinacja komfortu, nowoczesności i funkcjonalności. Uwagę przyciąga 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego R-LINK 2 (lub opcjonalnie większy, pionowy ekran 8,7” taki jak jest w naszej Megane), który daje dostęp do nawigacji, multimediów i ustawień pojazdu. Obsługa jest intuicyjna, a interfejs działa w sposób responsywny i bez zacięć. Co ciekawe – odtwarza też materiały wideo. Obsługuje oczywiście też Spotify. Materiały użyte do wykończenia stoją na naprawdę wysokim poziomie. W tej wersji działał Android Auto (przewodowo) ale Car Play od Apple już nie. W nowszych wersjach bez kłopotu działa i CarPlay.



Miejsca z przodu i z tyłu nie brakuje – Megane Grandtour to pełnoprawne kombi, które sprawdzi się zarówno na co dzień, jak i podczas dłuższych rodzinnych wyjazdów.


Przestrzeń bagażowa
Jednym z głównych atutów wersji Grandtour jest bagażnik – oferuje około 550 litrów pojemności, a po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rośnie do imponujących 1500 litrów. W wersji Intense bagażnik ma dwa poziomy podłogi i fajne przekładki oddzielające części od siebie. Co ważne, przestrzeń załadunkowa jest foremna i łatwo dostępna – próg załadunkowy nie jest zbyt wysoki, a pod podłogą znajdują się dodatkowe schowki. Zawsze się zmieściliśmy. Całą naszą familią (4 osoby), czy z chłopakami na Męskie Granie.




dodatkowa ciekawa funkcja to składany fotel przedni (w przód). W efekcie powstaje bardzo długa przestrzeń z dość regularnym kształtem. Poniżej 3,5 metrowy baner z PVC.

Silniki i osiągi
Wersja Intense mogła być skonfigurowana z kilkoma jednostkami napędowymi – zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Z wysokoprężnych jednostek popularnością cieszył się 1,5dCi w mocach 110 i 115KM. I taka właśnie jednostka pracuje w naszej Megane.
Silnik 1.5 dCi o mocy 110 KM w poprawionej wersji to jeden z najbardziej udanych diesli Renault. Charakteryzuje się bardzo dobrą kulturą pracy, niskim zużyciem paliwa (często poniżej 5l/100 km, prawdziwie) i przyzwoitą dynamiką w codziennej jeździe. W Megane IV montowane są wersje po modyfikacjach. Zyskały lepsze wtryskiwacze, zmodyfikowany osprzęt, co przełożyło się na wyższą trwałość i mniejszą podatność na typowe usterki wcześniejszych odmian. To bardzo solidna jednostka dla osób, które szukają ekonomicznego, niezawodnego napędu.
Parametry silnika 1,5 dCi 110 KM to: Pojemność silnika: 1461 cm3, Moc silnika: 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min, Moment obrotowy: 240 Nm.
Silnik 1,5 dCi to diesel z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ma 4 cylindry i 8 zaworów.
Przejechaliśmy tym autem od zakupu do sprzedaży ponad 120 tysięcy kilometrów. Nigdy nic złego się nie stało z silnikiem. Ani jednej awarii. Auto w momencie sprzedaży miało 195kkm. Cały zespół napędowy suchy. Żadnych wycieków. Megane z 1.5 pali niewiele. Bardzo łatwo jadąc w dalszą trasę uzyskać wynik poniżej 5 litów. Przy mocno szybkiej autostradowej jeździe spalanie nam nigdy nie przekroczyło 6.5l/100km. W mieście to raczej 5,5-5,8 litra na każde 100km.


Wrażenia z jazdy
Renault Megane IV Grandtour 1,5 dCi 110KM prowadzi się przyjemnie i przewidywalnie, oferując wysoki poziom komfortu przy jednoczesnym zachowaniu pewności prowadzenia. Samochód wykazuje lekką tendencję do podsterowności, co jest typowe dla konstrukcji z napędem na przednią oś, jednak zachowanie auta pozostaje łatwe do opanowania. Co ciekawe, przy pełnym załadunku bagażnika podsterowność ulega nieznacznemu ograniczeniu, choć oczywiście nie należy sztucznie obciążać pojazdu wyłącznie w celu poprawy rozkładu masy między osiami.
Dźwięk jednostki sam w sobie jest przyjemny (jak na diesla), dodatkowym atutem jest jego cicha praca. Nieprzyjemne dla ucha dźwięki pojawiają się dopiero w górnej granicy obrotów, dzięki temu jazda na co dzień jest przyjemna. Na szczęście dzięki elastyczności, jaką dostarcza silnik, nie będziemy zmuszeni za każdym razem kręcić go do niewdzięcznych wartości.
Zawieszenie skutecznie tłumi nierówności nawierzchni, zapewniając komfort jazdy również na gorszych drogach. Nie jest jednak nijak sportowe. Takich wrażeń tu nie uświadczysz. Komfortowo zestrojone zawieszenie, a także lekki i niestety nieprzekazujący zbyt dużo informacji układ kierowniczy nie zachęcają do agresywnej jazdy. Wersje z MultiSense mają kilka trybów pracy wpływające na sposób wspomagania kierownicy. W wersji Sport wspomaganie robi się wyraźnie mniejsze, przez co kierownica stawia większy opór – ale to nadal nie są doświadczenia gokartowe.
Precyzja prowadzenia stoi na zadowalającym poziomie, adekwatnym do charakteru pojazdu — kompaktowego kombi o przeznaczeniu głównie rodzinnym.
Megane jeździliśmy sporo. Około 25kkm/rok. Służyło nam wyjątkowo dzielnie i tak samo wyjątkowo się lubiliśmy. Objechaliśmy nią całą Polskę od morza po Tatry. Wielokrotnie.














A moje Dziecię uczyło się lata temu na Megane prowadzić samochód. Oczywiście poza drogami publicznymi.

Podsumowanie
Renault Megane IV Grandtour Intense to świetna propozycja dla osób szukających przestronnego, dobrze wyposażonego i stylowego kombi. Francuzi udowodnili, że potrafią połączyć design, komfort i nowoczesne technologie w jednym, bardzo praktycznym aucie. Jeśli cenisz wygodę, lubisz dobrze wyglądające samochody i potrzebujesz przestrzeni – zdecydowanie warto się tym modelem zainteresować.