Diablo I gdzie da się zagrać? Diablo 1 jak mogę w to zagrać?
Jest dostępna przeglądarkowa aplikacja uruchamiająca oryginał. Do działania (pełnej wersji) potrzebuje pliku z oryginału, ale żeby zagrać w wersję demo (kiedyś zwane „shareware”) nie potrzebujesz nic więcej oprócz tego linku: https://d07riv.github.io/diabloweb/ (na komputerze, z dowolną przeglądarką, kliknij na „play shareware” by odpalić demo). Jak sprawdzisz i Ci się spodoba to Diablo „jedynkę” nadal można kupić. Jest dostępna na platformie GOG: https://www.gog.com/pl/game/diablo w cenie poniżej 40zł za wersję z dodatkiem Hellfire.
Diablo I. Wspomnienie z późnych najtisów.
Dla mnie Diablo to gwiazda i z pewnością to jeden z filarów globalnego sukcesu studia Blizzard (choć odpowiadają m.in. za równie ikoniczną serię RTSów Warcraft). Swego czasu gra wykreowała zupełnie nowy gatunek uproszczonego, zręcznościowego erpega, znanego obecnie pod nazwą hack’n’slash. To taki kamień milowy, że trzeba go postawić na równi do tytułów definiujących gry video jak DOOM 1 zdefiniował pierwszoosobowe strzelanki (i przez kilka lat FPSy nazywaliśmy wszyscy Doomopodobnymi).
Główną linią fabularną Diablo I jest walka z siłami zła, które zagrażają miastu Tristram. Fabuła jest prosta. Kolejne odsłony Diablo pokazują, że to część szerszego kontekstu, ale jedynka nie udaje, że chodzi o coś więcej niż byciem alibi do tego żeby wyrżnąć całe zło w pień. Gracz wciela się w wybraną jedną z trzech dostępnych klas postaci: Warrior (Wojownik), Rogue (Łotrzyca), Sorcerer (Mag) i schodzi do podziemi, aby ostatecznie stawić czoła Diablo. Samo zakończenie jakie jest dobre! Warto i wydać ekwiwalent dwóch kebabów na Diabełka i poświęcić mu kilka godzin. Sama gra jest dość krótka. A ścieżka dźwiękowa jest świetna. Utwory znajdziesz na Spotify i na Apple Music. Szukaj Tristram, lub Diablo. Albo masz tu: https://open.spotify.com/artist/0SpUOAVh9SJwJ7GNRPXqsI?si=ue2z09A9ReyR0pNNzcjmBw
Diablo I to klasyczna gra hack and slash, która została wydana w 1996 roku przez Blizzard Entertainment. Gra ta jest uznawana za jedną z najlepszych gier RPG w historii, a jej wpływ na gatunek jest ogromny. A w moim prywatnym rankingu jest na podium. Uwielbiam tą grę.
Jednym z największych atutów Diablo I jest jej ciemna i mroczna atmosfera. Grafika, dźwięki świata gry, dialogi i monologi (do tej pory pamiętam i słyszę słowa Deckarda Caina: stay awhile and listen) i muzyka tworzą dobre i mroczne środowisko, które sprawia, że gracz czuje się naprawdę zagrożony.
W związku z tym jakim sentymentem darzę Diablo, preorder na IV część już złożony. Na Diablo 4 trzeba było wymienić 36 twarzy Mieszka I. Żeby dobrze się cieszyć tematem – teraz postanowiłem ograć raz jeszcze D1.
Oprawa wideo zestarzała się w sposób znaczący. Absolutny brak trójwymiaru, brak możliwości zmiany widoku kamery. Postacie, potwory to płaskie sprite’y. Mapy są statyczne – woda w Tristram nie jest animowana (dziś nie do pomyślenia). Bardzo proste oświetlenie. Projekt interfejsu użytkownika się broni dzielnie. Dialogi, muzyka nie straciły nic ze swej mocy. Grywalność – moim zdaniem wyśmienita! Dobrze było wrócić do Tristram!
Diablo 1 bossowie
Rzeźnik
Rzeźnik jest bossem na poziomie drugim podziemi. To brzydal z dużym tasakiem, jest głównym obiektem zadania The Butcher Quest. Mieszka w pokoju pełnym okaleczonych zwłok, szczątków mieszkańców miasta Tristram, których Arcybiskup Lazarus celowo doprowadził do ich zagłady. Jeśli misja jest generowana w grze, umierający mieszkaniec Tristram, niedaleko zejścia do podziemi poprosi postać gracza o pomszczenie go i innych poprzez zabicie Rzeźnika.
Dla graczy posiadających bardzo niski poziom postaci Rzeźnik jest niezwykle trudnym przeciwnikiem do zabicia. Będzie nieustannie ścigał gracza i próbował zmusić go do walki wręcz, brutalnie siekając tasakiem = a lichą postać ma „na strzała”.
Król Szkieletów
Model Króla Szkieletów różni się od innych typów nieumarłych wrogów w Diablo I. Jest szkieletem, ale jest znacznie wyższy, nosi koronę i dzierży w dłoniach dwuręczny miecz. W singlu quest z Królem Szkieletów pojawia się na mini-poziomie zwanym Grobowcem Króla Leoryka, który jest dostępny od poziomu 3. Po pociągnięciu za dźwignię niezbędną do otwarcia swojej komnaty atakuje gracza małą kompanią szkieletów. Król może stworzyć więcej szkieletów, aby zastąpić te, które padły w bitwie, więc gracz powinien uczynić go swoim głównym celem.
Defiler
Defiler był potężnym i starożytnym stworzeniem przypominającym robaka i władcą kolonii owadów znanej jako Gnijące Gniazdo. Cała kolonia była w stanie uśpienia, drzemiąc w podziemnym miejscu, kilka kroków od Tristram.
Na-Krul
Na-Krul jest bossem z dodatku o tytule Diablo: Hellfire. Jest podobny do Diablo siłą, ale walka jest nieco łatwiejsza, ponieważ brakuje mu hord wrogów, które towarzyszą Diablo. Brakuje mu również magicznych ataków, ale szybko się porusza i szybko atakuje. Przed walką gracz może osłabić Na-Krula, czytając trzy księgi zaklęć przed swoim pokojem. Uwolnienie Na-Krula tą metodą skraca jego życie o połowę i zmniejsza pancerz o prawie tyle samo.
Archbishop Lazarus
Lazarusa spotyka się pod koniec fabuły gry Diablo. Walki z bossem nie da się uniknąć. Jest otoczony przez Sukkuby. Zaleca się, aby po przerywniku filmowym gracz opuścił teren (w celu uniknięcia pocisków) i pozbył się demonów jeden po drugim. Później można rozprawić się z samym Lazarusem.
Główny Szef. Diablo.
Do legowiska Diablo można wejść przechodząc przez pentagram na 15 poziomie podziemi. Przechodząc tam znajdziesz się na najniższym poziomie piekła, poziomie 16 (nazwanym tu Down to Diablo). Ten ostatni poziom jest wypełniony Krwawymi Rycerzami i Adwokatami, najbardziej zaciekłymi wrogami w grze, więc przygotuj się na pokonanie wielu potworów. W każdym rogu pomieszczenia znajduje się obszar ze specjalną dźwignią, którą musisz aktywować. Na początku dostępne jest tylko jedno pomieszczenie, ale po uruchomieniu dźwigni otwiera się kolejne pomieszczenie. W trzecim pomieszczeniu znajdują się dwie dźwignie; po aktywacji zarówno czwartego, jak i ostatniego pokoju otwiera się… jaskinia i Diablo… i warte grania zakończenie.