zimowe Goodride Z507 czy warto je kupić?

Estimated read time 3 min read

Test Goodride Zupereco Z507

czy Goodride Z507 nadają się do nowego auta?

Test opon Goodride Z507

Goodride zimowe opinia z pierwszych 1000km w zimowych warunkach

Goodride Z507 test

zimowe Goodride Z507 czy warto?

Goodride Z507 test w zimie

czy Goodride Z507 do nowego auta?

czy tanie Goodride Z507 dadzą radę w zimie?

Grudzień roku Pięknego 2021.
Zima już drugi rok z rzędu napadała śniegu! Jej! Dzieciaki co młodsze na własne oczki mogą zobaczyć bałwana (w dowolnym miesiącu, tych nie brakuje, trzeba wiedzieć gdzie patrzyć tylko), lub ulepić (to akurat teraz).

Całkiem nowe auto wyprodukowane w 2021 i Goodride.
Nowe auto za 140 tysięcy i chińskie opony? Pewnie nie starczyło już po zakupie auta na premium, co nie? //tak mi mój Kolega mmmmmmmMia kiedyś powiedział…
Ano by wystarczyło (może, jakby przesunąć zapięcie pasa), ale dobre wrażenia z użytkowania całorocznych opon Goodride Z401 pchało w kierunku sprawdzenia zimowych opon Goodride.

Autko ma 5000km przebiegu obecnie. 1000km na Goodride Z507. W tym czasie warunki zimowe. No i pierwsze wrażenia z jazdy na tanich chińskich oponach po śniegu.

Opona Goodride Z507 mimo tego, że tania – to ma naprawdę dobry wygląd. Zarówno bok opony, jak i czoło wygląda nowocześnie i po prostu dobrze.
Rzeźba bieżnika to najbardziej zaawansowana wersja stosowana w oponach – Z507 są asymetryczne (lewa i prawa strona czoła opony różnią się od siebie, nie są jednak asymetryczne i kierunkowe jednocześnie – więc zamontowane prawidłowo wyglądają dla niewprawnego oka jakby były zamontowane źle).
Wyróżniają się dużą ilością krawędzi natarcia. Opony są mocno ponacinane lamelami (jak to zimówki), klocki bieżnika poukładane pod różnymi kątami – co dodatkowo polepsza trakcję w zakrętach.

Pierwsze wrażenie?
W ślepym teście nie zauważyłbym w warunkach codziennej eksploatacji (temperatura -5 do 0, mokry asfalt, śnieg ubity, śnieg kopny, niewiele suchego asfaltu) pomiędzy oponami Goodride a innymi europejczykami tej klasy.
Na dodatek te Goodride Z507 zachowują się lepiej (moje odczucie, w każdych z powyższych przykładów) niż opony zimowe na drugim aucie po dwóch sezonach (z klasy średniej).
Naprawdę jest nadspodziewanie dobrze.

Auto na którym zamontowaliśmy Z507 to Renault Arkana w wersji hybrydowej (1,6 benzyna + silnik elektryczny, HEV) o sumarycznej mocy rzędu stu czterdziestu kilku koni. Na pokładzie skrzynia Multi-mode. Opony Goodride Z507 radzą sobie w takim zestawie bardzo dobrze. Uciąg na śniegu, trakcja w zakrętach na mokrym asfalcie na 7 punktów w 10cio punktowej skali. Bieżnik bardzo dobrze reaguje ze śniegiem. Na kopnym śniegu w centralnej części układ klocków bieżnika łapie śnieg – polepszając znacznie trakcję (widać to na zdjęciach), boki zaś dają sobie bardzo dobrze radę z samooczyszczaniem.

Podsumowanie: bardzo zmieniły się czasy. Opony Goodride mimo, że chińskie – są dobre jakościowo. Sprawdzałem osobiście całoroczne Z401 i teraz Z507. Większa relacja – po 20 tysiącach km.

Relacja po sezonie i przejechaniu ponad 10kkm: Recenzja Goodride Z507

Szerokości i przyczepności na drodze!

opony Goodride Z507 w rozmiarze R18 – dokładnie takim jak na aucie

Goodride Z507

You May Also Like

More From Author